پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی – روشها و فنون تدریس
پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی – پاورپوینت روشها و فنون تدریس
تعریف یادگیری و تفاوت آن با آموزش
مفهوم پرورش و آموزش
تفاوت مفهومی آموزش و تدریس
چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس
شیوه های تدریس نوین
تعریف یادگیری
چرخه یادگیری، چارلز هندی ۱۹۸۴
تفاوت بین یادگیری و عملکرد
۱) عوامل موثر در یادگیری
۲) نظریه های یادگیری
تفاوت نظریه های شرطی و شناختی
نظریه ثرندایک
کاربرد نظریه ثرندایک در فرایند تدریس
نظریه برونر
کاربرد نظریه برونر در یادگیری
فصل دوم- الگوهای یادگیری
پیش سازمان دهنده
فرایند یادگیری از طریق شرطی شدن
یادگیری از طریق مجاورت (گاتری)
اثرات رفتار الگو در رفتار مشاهده گر
یادگیری از طریق شناخت
مزایای یادگیری از طریق شناخت
تعریف تفکر
پیش سازمان دهنده فصل سوم
هدف و روش ارتباط
روشهای بر قراری ارتباط
الگو سه وظیفه عمده دارد
پیش سازمان دهنده
کنش های تدریس
عوامل موثر بر تدریس
تهیه و تنظیم محتوای آموزشی
تحلیل مفهوم وسایل آموزشی
معیار انتخاب وسایل آموزشی
معایب الگوی پیش سازمان دهنده
روش آزمایشی (آزمایشگاهی)
محدودیت های روش آزمایشی
مطلب مرنبط
آموزش و پرورش (به انگلیسی: Education) دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحبنظران تعلیم و تربیت هم اختلافنظر وجود دارد. همچنین مفاهیمی مانند تعلیم و تربیت، نظام آموزشی، تحصیل، سوادآموزی ، بار آوردن و… نیز بخشی از «آموزش و پرورش» محسوب میشوند یا با آن همپوشی دارند.
دربارهٔ مفهوم «آموزش و پرورش» باید در نظر داشت که «آموزش و پرورش» منحصر به افراد، زمان، مکان، یا عمل خاصی نیست. یعنی بهطور مشخص «آموزش و پرورش» منحصر به مدرسه، کودکان، یا آموزش دروس خاصی نیست، بلکه «آموزش و پرورش» برای همه و در هر زمانی (ز گهواره تا گور) و هر مکانی ممکن است.
Education is the process of facilitating learning, or the acquisition of knowledge, skills, values, beliefs, and habits. Educational methods include storytelling, discussion, teaching, training, and directed research. Education frequently takes place under the guidance of educators, however learners may also educate themselves.[۱] Education can take place in formal or informal settings and any experience that has a formative effect on the way one thinks, feels, or acts may be considered educational. The methodology of teaching is called pedagogy.
Formal education is commonly divided formally into such stages as preschool or kindergarten, primary school, secondary school and then college, university, or apprenticeship.
A right to education has been recognized by some governments and the United Nations.[۲] In most regions, education is compulsory up to a certain age. There is a movement for education reform, and in particular for evidence-based education.