نماد سایت مقاله کده

پاورپوینت مدرسه زندگی به عنوان سازمان یادگیرنده

مدرسه زندگی

پاورپوینت مدرسه زندگی به عنوان سازمان یادگیرنده

 مدرسه زندگی

مدرسه زندگی به عنوان سازمان یادگیرنده

رویکرد غنی سازی

غنی سازی برنامه درسی ماهیتی روشی دارد تا محتوایی.

رویکرد غنی سازی

مهارت های زندگی

مهارت هایی مثل شناخت خود و ارزش های شخصی وخانوادگی واجتماعی

نقش مدرسه در آموزش ویادگیری ارزش ها ومهارت های زندگی

نوع رفتار،عملکرد ومناسبات مدیریت باکارکنان

 غنی سازی برنامه درسی و فرهنگ آموزش

انواع تجارب یاد دهی – یادگیری:

 فعالیت های اکتشافی
فعالیت های آموزشی گروهی
فعالیت های اجرای پروژه در زندگی واقعی در قالب کارهای انفرادی

هدف های تدارک فعالیتهای اکتشافی

رشد مهارت های تفکر

رشد مهارتهای روانی ،انعطاف پذیری

پرورش مهارتهای تفکر خلاق،تفکر منطقی وانتقادی وفرایندهای عاطفی

پرورش مهارت های چگونه یادگرفتن:گوش دادن،مشاهده،دریافتن،نت برداری

 پرورش مهارتهای استفاده از مواد مرجع
پرورش مهارت های ارتباط موثر (مهارت های گوش دادن موثر،مهارت های سخن گفتن،مهارت های غیر کلامی،اعتماد کردن،همدلی،گفتگو)

هدف از تدارک فعالیت های نوع سوم

 ایجاد فرصت هایی که درآن دانش آموزان بتوانند علایق

ایده های خلاق و تعهدبه کار خودرا نسبت به یک مسئله واقعی که خود انتخاب کرده اند،بکارگیرند.
درک بیشتر محتوا و روش شناسی و سطوح هنرمندانه ی بیانی ومطالعات بین رشته ای.

 بوجود آوردن محصولات اصیل.
پروراندن مهارتهای یادگیری در حیطه های برنامه ریزی

،سازماندهی،استفاده از منابع،مدیریت زمان،تصمیم گیری وخودارزیابی و خوداندیشی.
ایجاد تعهد کاری ،اعتمادبه نفس،احساس موفقیت خلاق

 توانایی برای تعامل موثر با دیگردانش آموزان،معلمان و سایر افراد که از علاقه وسطح مهارت بالاتری برخوردارند.

نکته‌هایی‌ برای‌ تأمل‌ در غنی‌سازی برنامه درسی و‌ فرهنگ‌ آموزش‌

ارزش‌های‌ دوستی‌، همکاری‌ و تعاون‌

آن‌ها معنی‌ و مفهوم‌ واهمیت‌ آن‌چه‌ را که‌ می‌آموزند، به‌ خوبی‌ درک‌ می‌کنند

موارد کاربرد مهارت های زندگی :

افزایش سلامت روانی و جسمانی

تقویت اعتماد به خویشتن و احترام به خود

تجهیز اشخاص به ابزار و روش‌های مقابله با فشارهای محیطی و روانی

کمک به تقویت و توسعه ارتباطات دوستانه ، مفید و سالم

ارتقای سطح رفتارهای سالم و مفید اجتماعی

print
خروج از نسخه موبایل