پاورپوینت ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی
پاورپوینت ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی
پاورپوینت ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی – سنجش اثربخشی دوره های آموزشی
مقـــــدمــــــه
جایگاه و مفاهیم آموزش در استانداردهای تضمین کیفیت
مبحث حاضر به این مطالب می پردازد
آموزش کارکنان در سازمان
اهمیت و فواید آموزش کارکنان
در اهمیت آموزش کارکنان میگویند
برخی از فواید آموزش کارکنان
هدف از آموزش کارکنان
انواع آموزشهای کارکنان
حالت مطلوب چرخه کلی عملیات آموزشی در هر سازمانی
پروسه برنامه ریزی آموزشی
وضعیت چرخه آموزشی در موسسه رازی
متصدیان فعالیتهای آموزشی در موسسه
منظور از اثربخشی
تعریف اثربخشی برنامه های آموزشی
تعریف ارزیابی اثربخشی آموزشی
ارزیابی کیفیت ویا اثربخشی دوره های آموزشی
تعاریف دیگر ارزیابی اثربخشی آموزشی
ضرورت تعیین اثربخشی برنامههای آموزشی
معیارهای مورداستفاده برای ارزشیابی اثربخشی آموزش
روشهای سنجش اثربخشی آموزشی
روش مبتنی بر نیل به هدف
روش تامین منابع
روش مبتنی بر فرایندهای درونی
روش مبتنی بر تامین رضایت گروههای ذینفع
مطالعه اثربخشی از طریق بررسی تلفیق
فرم مطالعه اثربخشی آموزش
فرم مطالعه اثربخشی آموزش
مطالعه اثربخشی بااستفاده از روش Pre-Test &Post Test
نکات اجرایی در فرایند ارزیابی خروجی های آموزش( نتایج )
روش کار در ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی در موسسه طبق روش استاندارد ایزو
تمهیدات در استخدام نیروی انسانی
تمهیدات در مرحله نیازسنجی آموزشی
تمهیدات در حین اجرا
نکات قابل توجه در طراحی و اجرای دوره های آموزشی به منظور حذف هزینه ها یاضافی
توصیه های آموزشی با توجه به اصول دمینگ
منابع
سنجش اثربخشی دوره های آموزشی
پایان
مطلب مرتبط
هدف نهایی آموزش کارکنان، کارایی و اثربخشی بیشتر و بهتر است، بنابراین بررسی و آگاهی از نتایج و بازده آموزش کارکنان، لازمه فرایند آموزش است و با این کار است که حلقه آموزشی تکمیل میشود.
درحقیقت ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی از یک سو، آیینه ای فراهم می آورد تا مدیران و کارکنان سازمان تصویری روشن تر از چگونگی کم و کیف فعالیت های آموزشی به دست آورند و از سوی دیگر.
برنامه ریزان و کادر آموزشی سازمان را مجهز می سازد تا نسبت به جنبه های مثبت و منفی برنامه آگاهی پیدا کنند و از این راه به اثربخش کردن برنامهها و فعالیتهای آموزشی نیروی انسانی یاری برسانند
ارزیابی اثربخشی ، عبارت است از قضاوت درباره مطلوبیت برونداد نهایی و پیامد ها در مقایسه با اهداف نظام یا برنامه. برونداد یک برنامه، نظام یا دوره آموزشی عبارت است از سطح دانش و مهارت کسب شده، نگرش و آثار علمی تولید شده.
منظور از اثربخشی یک برنامه یا نظام آموزشی، این است که تعیین شود تا چه اندازه برون داد مطلوب حاصل شده است.
آموزش زمانی اثربخش خواهد بود که شواهد معتبری در مورد تاثیر آموزش بر بهبود رفتار و عملکرد فراگیران و طبعا منافع سازمانی ارائه کند.این امر به جنبه مهمی از آموزش و ارزشیابی آموزش اشاره دارد که معمولا از آن با عنوان اثربخشی آموزش یا ارزیابی اثربخشی یاد می شود(جعفرزاده،۱۳۸۶).
برخی از الگوهای ارزشیابی آموزش سازمانی که در سازمانها از مقبولت بیشتری برخوردار هستند شامل موارد زیر می باشند. این الگوها عبارتند از:
الگوی هامبلین
الگوی CIRO
الگوی هوگز
الگوی لیدرمن
الگوی ارزشیابی هدفگرا تایلر
الگوی انتقالی هالتون
الگوی کرک پاتریک
الگوی فیلیپس
یکی از الگوهای متداول ارائه شده برای تعیین جایگاه ارزشیابی در آموزش ضمن خدمت کارکنان الگوی کرک پاتریک است. این الگو به دنبال سنجش تاثیرات برنامه (ارزشیابی پایانی و پیگیری) است و در این زمینه سطوح مختلفی برای آن شناسایی می کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.