نماد سایت مقاله کده

پاورپوینت آماده آموزش مبانی کارآفرینی

پاورپوینت آماده آموزش مبانی کارآفرینی

پاورپوینت آماده آموزش مبانی کارآفرینی

برگِل مان

مفهوم فعالیت های مخاطره آمیز در کارآفرینیسازماندهی یک سازمان جدید

ضرورت کارآفرینی در سازمان

دلایل گرایش به کارآفرینی در استراتژی های شرکت ها

تعریف کارآفرینان مستقل از دیدکالینز و مور

تعریف کارآفرینی سازمانی از دید پینکات(۱۹۸۵)

کارآفرینی سازمانی در مقابل کارآفرینی شرکتی

مقایسه ویژگی های شخصیتی و جمعیت شناختی کارآفرینان مستقل با کارآفرینان سازمانی

تحصیلات

الگوی نقش

تفاوت های کارکردی کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی

موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی


مطالب مرتبط

کارآفرینی (به زبان انگلیسی: Entrepreneurship) به فرایند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسکهای ناشی از آن اطلاق می‌شود.[۱] واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی “Entrepreneurs ” به معنای “متعهد شدن ” نشات گرفته‌است. کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن ۱۶ میلادی تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خویش تشریح نموده‌اند.[۲] ماهیت کارآفرینی، در طی سال های گوناگون دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته و اندیشمندان متعددی به آن پرداخته اند[۳]. از دیالکتیک های مرتبط با فرصت های عینی و ذهنی به عنوان محور کارآفرینی گرفته تا ایده کسب و کار جدید که دیویدسون مطرح می نماید.

از همین رو، اقتصاددانان هرگز تعریفی ثابت از “کارآفرین” یا “کارآفرینی” نداشته ­اند. گرچه مفهوم کارآفرینی وجود داشت و قرن ­ها شناخته شده بود، اما اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک این افراد را از مدل­ های رسمی خود کنار گذاشتند. کارآفرینان با استفاده از مهارت ­ها و ابتکار لازم برای پیش بینی نیازها و آوردن ایده ­های جدید خوب به بازار، نقشی اساسی در هر اقتصادی بازی می­ کنند.

یوزف شومپیتر فرایند کارآفرینی را «تخریب خلاق» می‌نامد. به عبارت دیگر ویژگی تعیین‌کننده در کارآفرینی همانا انجام کارهای جدید یا ابداع روش‌های نوین در امور جاری است.[۲] ژورف شومپیتر که از او به عنوان پدر کارآفرینی یاد می‌کنند، واژه نوآوری را به کارآفرینی پیوند می‌دهد. به عبارت دیگر ویژگی تعیین‌کننده در کارآفرینی انجام کارهای جدید یا ابداع روش‌های نوین در امور جاری می‌داند. از نظر او نوآوری در هر یک از زمینه‌های ذیل کارآفرینی محسوب می‌شود.

ارائه کالای جدید

ارائه روش جدید در فرایند تولید

گشایش بازاری جدید

یافتن منابع جدید

ایجاد هر گونه تشکیلات جدید در صنعت

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با کارآفرینی کلیک کنید.

print
خروج از نسخه موبایل