ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ تولید و ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ خشکبار و آجیل
ﺧﻼﺻﻪ ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ خشکبار
ﻣﻮﺿﻮع ﻃﺮح: ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ خشکبار
ﻇﺮﻓﻴﺖ اﺳﻤﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪات: ۵۰۰ ﺗﻦ
ﻧﻮع ﺗﻮﻟﻴﺪات: اﻧﻮاع ﺧﺸﻜﺒﺎر ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪی ﺷﺪه
ﺗﻌﺪاد ﺷﺎﻏﻠﻴﻦ: ۱۲ ﻧﻔﺮ
ﻣﻘﺪﻣﻪ
ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪ ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﻋﻠﻢ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺗﺎ ﻫﺸﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻇﺮﻭﻑ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺣﺼﻴﺮ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻇﺮﻭﻑ ﮔﻠﻲ ﻭ ﻟﻌﺎﺑﻲ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻨﻬﺮﻳﻦ ﻭ ﻣﺼﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﺑﻬﺘﺮﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﺎﻻ ﻣﻴﺒﺨﺸﺪ ﺩﺭ ﻛﺴﺐ ﺳﻬﻢ ﺑﺎﻻﺗﺮﻱ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﻻﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﻧﻴﺰ ﻣﺆﺛﺮ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻈﺮﻳﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﺍﻥ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ، ﺩﻭ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻣﺘﺼﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ ﻧﻘﺶ Protective ﻭ ﻧﻘﺶ . Promotive ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﻭﺍﮊﻩ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻧﻘﺶ ﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﻣﻴﺎﻳﺪ ﻧﻘﺶ ﻧﺨﺴﺖ ﺑﻪ ﻭﺟﻪ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺩﻭﺍﻡ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻭ ﻧﻘﺶ ﺩﻭﻡ ﺑﻪ ﺟﻨﺒﻪ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﭘﻴﺶ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﺳﻮ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﺎﻛﺎﻓﻲ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺯﻳﻦ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﻲ ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﻋﻠﻴﺮﻏﻢ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩﻥ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﺩﺭ ﺑﺪﻭ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﭘﻴﺪﺍﻳﺶ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﻱ ﺁﻟﻮﺩﮔﻴﻬﺎﻱ ﺛﺎﻧﻮﻳﻪ ﻭ ﻳﺎ ﻋﺮﺿﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺷﻜﺎﻟﻲ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻳﺎ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺪﻑ ﻧﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻱ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺭﺍﻩ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻣﺴﻴﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺳﻄﺢ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻫﻤﻮﺍﺭ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﺑﺪﻳﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﺁﻭﺭﻱ ﻭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﻲ ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﻛﺸﻮﺭ ، ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻱ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ.
ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺧﺸﻜﺒﺎﺭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻮﺟﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﻧﻤﻚ ﻭ ﺟﻮﻫﺮ ﻟﻴﻤﻮ ﺁﻏﺸﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺗﺎﺑﻪ ﺑﺮﺷﺘﻪ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺧﻨﻚ ﺷﺪﻥ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ، ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺒﺎﺭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ.
برای مشاهده سایر مطالب مرتبط با طرح توجیهی اینجا کلیک کنید.