پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری
پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری
نظریه های رفتاری
نظریه های کارکردگرایی
ثرندایک
قوانین و نظریات ثرندایک
۳ قانون مهم یادگیری
یادگیری از ره کوشش و خطا
قانون پاداش
قانون تنبیه
اصل ایجاز
شرطی سازی وسیله ای
نظریه عناصر همانند
گسترش اثر
کاربرد نظریات ثرندایک در کلاس
روش آموزش
اسکینر
قوانین و نظریات اسکینر
تقویت و تنبیه
اصل خاموشی رفتار کنشگر
بازگشت خودبخودی
اصل پریماک
روش آموزش برنامه ای اسکینر
تقویت تفکیکی
تقویت کننده ثانوی
کلارک لئونارد هال
قوانین و نظریات کلارک لئونارد هال
در طول بیست سال اخیر، در زمینهٔ تدریس، نظریههاى قابل توجهى طرح و ارائه شده است که تعداد زیادى از آنها بتازگى توسط گانیه (Gagne) و دیک (Dick) (۱۹۸۴) مورد بررسى و تجدیدنظر قرار گرفتهاند. با توجه به تمامى این نظریهها مىتوان گفت که تاکنون نظریهپردازان موفق به ارائه یک نظریه تدریس هماهنگ و واحد نشدهاند. |
از جملهٔ این نظریهها مىتوان به نظریه تنیسون (Tennyson) (۱۹۸۰)درباره مفهوم تدریس، نظریه اسکاندورا (Scandura) (۱۹۷۷) درباره نظریهٔ ساخت تدریس و نظریهٔ لاندا (Landa)(۱۹۷۶) و برخى افراد دیگر دربارهٔ چگونگى تدریس و نظریهٔ کیس (Case)(۱۹۷۸) که براى تدریس کودکان پیشدبستانى و کودکستان کاربرد دارد، اشاره کرد. |