پاورپوینت مدیریت بازاریابی ورزشی
پاورپوینت مدیریت بازاریابی ورزشی
رفتار مصرف کننده و مشتری در ورزش
عوامل درونی موثر بر مشتریان ورزشی
شخصیت مشتری ورزش
تئوری های یادگیری رفتاری:
نظریه های یادگیری شناختی
فرایند انگیزش مشتریان ورزشی
نحوه شکل گیری تمایل و گرایش مشتری
مدل های نگرش های چند صفتی
چهار کارکرد گرایش بنیادی برای مصرف کننده ها
استراتژی های گوناگون برای ایجاد تغییر در گرایشات
ادراک مشتری از محصول ورزشی
ادارک به سه شکل مشخص و مجزا بروز می کند: گزینش ادراکی، سازمان ادراکی، تفسیر
موانع اداراکی:
پنج نقش در فرایند تصمیم گیری خانواده
رفتارهای گوناگون به هنگام تصمیم گیری برای خرید
رفتارهای گوناگون به هنگام تصمیم گیری برای خرید
فرایند تصمیم گیری خریدار
تصمیم گیری برای محصولات جدید: مراحل پذیرش
طبقات مختلف افراد از نظر پذیرش محصول جدید:
انواع مصرف کننده ورزشی
هواداران ورزشی
درک رفتار مشتریان
عوامل خارجی اثرگذار بر هواداران ورزش
فرایند ایجاد وفاداری
رضایت مشتری
رضایت مشتری و رابطه آن با وفاداری
مدیریت ارتباط با مشتری
در صورت بکار بردن CRM سازمان قادر به چه کارهایی خواهد بود
اهداف سیستم ارتباط با مشتری
شش عنصر کلیدی بازاریابی رسانه ای جدید ورزشی
برای دریافت پاورپوینت های اماده دیگر با موضوع مدیریت بازاریابی ورزشی لطفا اینجا کلیک کنید
پایان
مطالب مرتبط
بازاریابی ورزشی
شاخهای از بازاریابی است که همزمان بر تبلیغ برنامههای ورزشی و تیمها و همچنین تبلیغ کالاها و خدمات دیگر از طریق برنامههای ورزشی و تیمهای ورزشی توجه دارد. در این سرویس عناصری که تبلیغ میشوند میتوانند محصولات فیزیکی یا یک برند باشند. هدف از این نوع بازاریابی به وجود آوردن استراتژیهایی است که مشتری از طریق آنها به تبلیغ یک ورزش یا کالایی غیر از ورزش از طریق ورزش بپردازد. بازاریابی ورزشی همچنین برای اینکه مشتری نیازها و خواستههای خود را از طریق یک پروسه تبدیل شناسایی کند طراحی شدهاست. این استراتژیها از همان چهار «پی» معروف در بازاریابی عمومی (محصول، قیمت، تبلیغات و محل) پیروی میکنند.
با در نظر گرفتن این که ورزشها یک خدمت محسوب میگردند، چهار «پی» دیگر نیز به بازاریابی ورزشی افزوده شدهاند. این چهار «پی» عبارتند از: برنامه ریزی، بسته بندی، موقعیت یابی و ادراک. این چهار عنصر اضافه شده «مخلوط بازاریابی ورزشی» نامیده میشوند.[۱]
بازاریابی ورزشی به سه قسمت تقسیم میشود. اولین بخش به تبلیغات ورزش و انجمنهای ورزشی مانند المپیک ها، لیگ برتر انگلیس و یا مسابقات جام جهانی والیبال میپردازد. بخش دوم استفاده از برنامههای ورزشی، تیمها و ورزشکاران برای تبلیغ محصولات مختلف است. بخش سوم تبلیغ تبلیغ گسترده ورزش برای شرکت بیشتر افراد در برنامههای ورزشی است. در بخش اول، تبلیغات به صورت مستقیم به ورزش مربوط است. در مورد دوم، محصولات می توانند ورزشی باشند اما الزامی در این مورد وجود ندارد. هنگامی که تبلیغات برای ورزش انجام میشود، به این استراتژی بازاریابی ورزش گفته میشود. اما هنگامی که از برنامههای ورزشی، ورزشکاران، تیمها یا لیگها برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده میشود، به این استراتژی بازاریابی از طریق ورزش گفته میشود. هنگامی که تبلیغات به قصد افزایش مشارکت کنندگان انجام میشود، به آن بازاریابی ورزشی عمومی می گویند. برای تبلیغ محصولات یا خدمات، شرکتها و انجمنها از مجراهای گوناگونی مانند اسپانسر شدن تیمها و ورزشکاران، تبلیغات تلویزیونی رادیوی در حین پخش برنامههای ورزشی و افراد مشهور یا تبلیغ در محل برگزاری مسابقات ورزشی تبلیغات را انجام می دهند.