پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت
پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت
نقش MIS در سازمانها
سیستم
طبقه بندی سیستم ها
مدلسازی سیستم
ویژگیهای اطلاعات
طبقه بندی اطلاعات
برنامه ریزی منابع سازمان(ERP)
چرخه حیات سیستمهای اطلاعاتی
چرخه توسعه سیستمهای اطلاعاتی
دیدگاههای شناخت
متدلوژیهای تجزیه و تحلیل
ابزارهای تحلیل و طراحی
دیاگرام متن CD
ماتریس تاثیر اتفاقات
بانک اطلاعاتیDatabase
زبان پرس و جو SQL
امنیت اطلاعات
رمزنگاری
کنترل پروژه
ارزیابی پیش بینی کننده
مقایسه روشها
مباحث نوین
داده کاوی
دولت الکترونیکی
سرویسهای اینترنت
نحوه دسترسی به پست ا
شبکه جهانیWeb لکترونیکی
ایجاد متنهایHTML
چند رسانه ای در محیطWeb
مراکز داده
مسائل و مشکلات
مطالب مرتبط
سامانه اطلاعات مدیریت یا سیستم اطلاعات مدیریت (به انگلیسی: management information system – MIS) گونهای از سیستمهای اطلاعاتی رایانهای است که جمعآوری، کنترل و پالایش دادههای مورد نیاز سازمان را بر عهده داشته و با بهکارگیری روشهای مناسب هر سازمان، اطلاعات پالایش شده را به منظور تصمیم، برنامهریزی و کنترل کلیه فرایندها در اختیار سطوح مختلف مدیران قرار میدهد.[۱]
سیستمی است یکپارچه که از کاربر و ماشین برای ارائه اطلاعات در پشتیبانی از عملیات، مدیریت و تصمیمگیری در سازمان تشکیل شدهاست. این سیستم از نرمافزار و سختافزار رایانهای، راهنماها و دستورالعملها، مدلهایی برای تحلیل، برنامهریزی، کنترل و تصمیمگیری و یک پایگاه اطلاعات بهره میگیرد (دیویس و اولسون ۱۹۸۵، ۶).[۲]
اجزاء اصلی این سیستم عبارتاند از: (۱) سیستمی یکپارچه برای خدمت به تعداد زیادی کاربر، (۲) سیستمی رایانهای که تعدادی نرمافزار اطلاعاتی را از طریق یک پایگاه اطلاعات به هم ربط داده (۳) رابط کاربر- ماشین که به جستجوهای فوری و موقتی پاسخ داده (۴) ارائه اطلاعات به تمام سطوح مدیریتی و (۵) پشتیبانی از عملیات و تصمیمگیری[۳]
A management information system (MIS) is an information system[۱] used for decision-making, and for the coordination, control, analysis, and visualization of information in an organization.
The study of the management information systems involves people, processes and technology in an organizational context.[۲][۳]
In a corporate setting, the ultimate goal of the use of a management information system is to increase the value and profits of the business.[۴] This is done by providing managers with timely and appropriate information allowing them to make effective decisions within a shorter period of time.[۵]