پاورپوینت مدیریت دانش – پاورپوینت ایجاد ارزش مدیریت دانش
پاورپوینت ایجاد ارزش مدیریت دانش – پاورپوینت ایجاد ارزش مدیریت دانش
تلاشی منظم برای توانمند ساختن اطلاعات و دانش برای رشد، جریان یافتن و ایجاد ارزش. این تلاش درباره ایجاد و مدیریت فرآیندهایی است برای اینکه دانش مناسب در زمان مناسب در اختیار افراد مناسب قرار داده شود و به افراد در به اشتراک گذاری و عمل بر اساس اطلاعات برای بهبود عملکرد سازمان کمک کند.
مدیریت دانش طیف وسیعی از فعالیتها است که برای مدیریت، مبادله، خلق یا ارتقای سرمایههای فکری در سطح کلان به کار میرود. مدیریت دانش طراحی هوشمندانه فرایندها، ابزار، ساختار و غیره با قصد افزایش، نوسازی، اشتراک یا بهبود استفاده از دانش است که در هر کدام از سه عنصر سرمایه فکری یعنی ساختاری، انسانی و اجتماعی نمایان میشود.
مدیریت دانش چیست؟
داده ها
اطلاعات (توصیف داده ها )
دانش (تحلیل اطلاعات )
ویژگی های دانش
انواع دانش
طبقه بندی دیگری از دانش
عمق یا سطح دانش در بین افراد یا سازمان
چرخه دانش (فرآیند ها)
Knowledge Process
تشخیص
خلق دانش
ذخیره دانش
اشتراک دانش
کاربرد دانش
مدیریت دانش چیست؟
مدیریت نیروی انسانی، وجه پیچیده مدیریت دانش
هدف کلیدی مدیریت دانش
آغاز مدیریت دانش
آغاز مدیریت دانش (تیم مدیریت دانش)
چگونه مدیریت دانش را اجرا کنیم؟
رویکرد اجرای مدیریت دانش
فرایند مدیریت دانش
مدل پایه مدیریت دانش
راهبردهای مدیریت دانش
مدیریت نیروی انسانی
اشتراک دانش
اصلیترین هدف بهکارگیری مدیریت دانش چیست؟
بزرگترین موانع بهکارگیری موفقیتآمیز مدیریت دانش چیست؟
مهمترین عامل موفقیت مدیریت دانش چیست؟
روشهای مدیریت دانش
برنامههای مدیریت دانش و روند تولید دانش
برنامههای مدیریت دانش و روند تولید دانش
چالشهای پیش روی مدیریت دانش
همسوسازی مدیریت دانش با راهبردهای سازمان
منابع
۱. Rollo, C. and T. Clarke (2001). International best practice: case studies in knowledge management. Sydney, Standards Australia International Limited.
۲. Skyrme, D. (1999) KM basics, knowledge connections, David Skyrme Associates.
۳. Koenig, M.E.D. (1999). “Education for knowledge management”. Information Services and use 19 (1): 17-32
۴. Bouthillier, F & Shearer,K (2002)”Understanding knowledge management and information management: The need for an empirical perspective”, Information Research, 8,1