پاورپوینت آماده فرهنگ و ارتباط موثر
پاورپوینت آماده فرهنگ و ارتباط موثر
فهرست مطالب پاورپوینت
فرهنگ وارتباط موثر
تعریف فرهنگ
تعریف جامع فرهنگ
مقدمه و اهمیت دوره
فرهنگ سازمانی
تعریف سازمان
ویژگیهای مشترک سازمان های رسمی
عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی
نقش فرهنگ سازمانی
چگونگی شکل گیری و تداوم فرهنگ سازمانی
فضا ( جو ) سازمانی
عوامل موثر بر فرهنگ سازماتی
عناصر و مولفه های فرهنگ سازمانی
اثرها وکارکردهای فرهنگ سازمانی
تئوری فرهنگ سازمانی
تغییر فرهنگ سازمان
ارتباطات
تعریف ارتباط
چه کنیم تا بیان مؤثرتری داشته باشیم؟
تعریف ارتباطات
انواع ارتباطات
ارتباط غیر کلامی
تعریف بازخورد
مراحل تشکیل گروه
بخشی از مطالب پاورپوینت
ارتباطات میانفرهنگی رشتهای است که به مطالعۀ ارتباطات میان فرهنگها و گروههای اجتماعی مختلف یا چگونگی تأثیر فرهنگ بر ارتباطات میپردازد. این رشته به توصیف طیف وسیعی از فرایندهای ارتباطی و مسائلی میپردازد که بهطور طبیعی در یک سازمان یا بافت اجتماعی متشکل از افراد دارای پیشینه مذهبی، اجتماعی، قومی، و تربیتی گوناگون بروز پیدا میکنند. در این مفهوم، این رشته در پی درک آن است که چگونه مردم متعلق به کشورها و فرهنگهای گوناگون عمل میکنند، با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و جهان اطراف خود را درک میکنند. بسیاری از افراد دخیل در امر ارتباطات میانفرهنگی استدلال میکنند که فرهنگ تعیینکنندۀ این امر است که افراد چگونه پیامهای خود را رمزگذاری میکنند، چه رسانهای برای ارسال آنها انتخاب میکنند، و چگونه به تفسیر پیامها میپردازند.[۱]
در خصوص رشتۀ ارتباطات میانفرهنگی باید گفت که به مطالعه وضعیتهایی میپردازد که در آنها افراد با پیشینههای فرهنگی مختلف به تعامل با یکدیگر میپردازند. ارتباطات میانفرهنگی، صرف نظر از زبان، بر خصوصیات اجتماعی، الگوهای فکری، و فرهنگهای گروههای مختلف مردم تمرکز دارد. این رشته همچنین دربرگیرندۀ درک فرهنگها، زبانها و آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف است. ارتباطات میانفرهنگی در علوم اجتماعی مانند انسانشناسی، مطالعات فرهنگی، زبانشناسی، روانشناسی و ارتباطات نقش ایفا میکند. همچنین، ارتباطات میانفرهنگی مبنایی برای تجارت بینالملل فراهم میسازد. ارائهدهندگان خدمات میانفرهنگی به رشد مهارتهای ارتباط فرهنگی کمک میکنند. پژوهش بخش عمدهای از رشد مهارتهای ارتباط فرهنگی را تشکیل میدهد.[۲][۳]
هویت و فرهنگ نیز در چارچوب رشتۀ ارتباطات برای تحلیل چگونگی تأثیر جهانی شدن بر شیوۀ تفکر، اعتقادات، ارزشها و هویت در چارچوب و میان محیطهای فرهنگی مطالعه میشوند. پژوهشگران ارتباطات میانفرهنگی با نگرشی پویا به نظریه روی میآورند و معتقد نیستند که فرهنگ سنجشپذیر است یا اینکه فرهنگها خصلتهای جهانی دارند. پژوهشگران اذعان میکنند که فرهنگ و ارتباطات به موازات تغییرات اجتماعی دچار تحول میشوند و نظریهها باید تحولات دائمی و جنبههای مختلف جامعه را در نظر گیرند.
مطالعۀ ارتباطات میانفرهنگی نیازمند درک میانفرهنگی است که عبارت از توانایی درک و اهمیتدادن به تفاوتهای فرهنگی است. زبان نمونهای از یک مؤلفه فرهنگی مهم است که مرتبط با درک میانفرهنگی است.[۴] ارتباطات میان فرهنگی به نوعی تعامل برابر با گویندگان سایر زبانها و احترام به سایر هویت هاست.[۵]ارتباطات تجاری میانفرهنگی به ایجاد هوش فرهنگی از طریق تربیت و آموزش در زمینۀ مدیریت و تسهیلگری ارتباطات میانفرهنگی، مذاکرۀ میانفرهنگی، حل منازعات میانفرهنگی، خدمات مشتریان، ارتباطات تجاری و سازمانی کمک میکند. درک میانفرهنگی تنها مختص برقراری ارتباط با کارگران مهاجر نیست. درک میانفرهنگی با مسئولان پروژه آغاز میشود و دامنۀ آن به ارائهدهندگان خدمات و محتوا میرسد. توانایی برقراری ارتباط، مذاکره و همکاری مؤثر با افراد متعلق به فرهنگهای دیگر برای تجارت بینالملل امری حیاتی است.