نماد سایت مقاله کده

پاورپوینت آماده جنگل استراتژی

پاورپوینت آماده جنگل استراتژي

پاورپوینت آماده جنگل استراتژي

پاورپوینت آماده جنگل استراتژی

پاورپوینت آماده جنگل استراتژی

فصل اول: مدیریت استراتژیک

فصل دوم: مکتب طراحی

تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند مفهوم سازی

فصل سوم: مکتب بر نامه ریزی

تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند رسمی

فصل چهارم: مکتب موقعیت یابی

تدویت استراتژی به عنوان یک فرایند تحلیلی

فصل پنجم: مکتب کارآفرینی

تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند رویایی

فصل ششم : مکتب شناختی

تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند ذهنی


مطالب مرتبط

یکی از ویژگی‌های دانش استراتژی، وجود دیدگاه‌های متنوع و اختلاف‌نظرهای فراوان در میان استراتژیست‌هاست.

دانشمندان و متخصصان استراتژی، هر یک تعریفی متفاوت از استراتژی ارائه می‌کنند و آن را به شکل مطلوب خود در گفته‌ها و نوشته‌هایشان به‌کار می‌برند.

اختلاف‌ها صرفاً در حد معنای یک واژه نیست؛ بلکه در مرحله‌ی اجرا و پیاده‌سازی استراتژی نیز، مدیران و صاحب‌نظران، فرایندها و مسیرهای بسیار متفاوتی را به‌کار می‌گیرند.

اگر با این تنوع آشنا نباشید و آن را به رسمیت نشناسید، به سرعت در دنیای پیچیده و درهم استراتژی، گیج و سردرگم می‌شوید و گرفتار بازیِ درست و نادرست در استراتژی خواهید شد: این‌که چه کسی استراتژی را درست فهمیده و چه کسی درک درستی از آن ندارد.

چگونه می‌توانیم ظرفیت خود را برای درکِ این فضای گسترده، توسعه دهیم؟

چه کار کنیم که استراتژی را از فاصله‌ای بالاتر و با یک دید کلان ببینیم و بتوانیم بدون گرفتار شدن در دام اختلاف‌نظرها، دستاوردهای متنوع صاحب‌نظران را در زندگی و کسب و کار خود به‌کار بگیریم؟

یکی از راهکارها، مطالعه و مرور کتاب جنگل استراتژی است.

هنری مینتزبرگ و همکارانش، کتاب جنگل استراتژی (Strategy Safari) را با این هدف نوشته‌اند که گستردگی و تنوع دیدگاه‌ها را به مخاطبان خود گوشزد کرده و آن‌ها را برای ورود به این سرزمین پهناور آماده کنند.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با روانشناسی کلیک کنید.

print
خروج از نسخه موبایل