نماد سایت مقاله کده

تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز

تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز

تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز

پاورپوینت مدیریت استراتژیک

پاورپوینت مدیریت استراتژیک  –  تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز

 

تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز

 

 جنرال موتورز دریک نگاه

تاریخچه

مدیرعامل

 یک خودرو برای هر نفر.  چشم انداز

  ارزشها و فرهنگ سازمانی

به وجدآوردن مشتری

درستی و پاسخگویی

کار تیمی

نوآوری

بهبود مستمر

مسئولیت پذیری و احترام به افراد.

بیانیه

افزایش کمی و کیفی تولید و تمرکز بر مشتری
عمل کردن به عنوان یک شرکت یکپارچه
مشارکت در تحقق اهداف
کارکردن همراه با حس شتاب.

ماموریت

رقیب سرسخت: تویوتا

   حوزه فعالیت
شرکتهای تحت مالکیت مهم

  منابع انسانی

   فروش

تحقیق و توسعه

  ساخت خودروهای با احساس !

  خودروهای الکتریکی

  فعالیت های محیط زیستی

  خودروهای هیدروژنی

فروش خودروهای کارکرده استراتژی جدید شرکت جنرال موتورز

  اشتباهات استراتژیک

تاثیر بحران بر سه بزرگ (فورد،کرایسلروجنرال موتورز)

   دلایل ورشکستگی

سوء مدیریت

بحران اقتصادی

  ورشکستگی

   نماد صنعت امریکا از حرکت ایستاد

ماتریسIFE internal factor evaluation

مدلCPM

پاورپوینت مدیریت استراتژیک

جنرال موتورز به مرور زمان با خرید شرکتهای متعدد و متنوع خودروسازوموتورساز پدید آمده است،

حیات وی درگرو یکپارچگی اداره مجموعه از یک سو مقابله ومواجهه با رقبای جدی درعرصه خودروسازی ازسوی دیگر است که بسیار انعطاف پذیرتر و چابکتر از پیش عمل می کنند.

اما ویژگی این شرکت آن است که برخی از شرکتهای تشکیل دهنده این مجموعه عظیم صنعتی، قدمتی فراتر از یک قرن دارند در سال ۱۸۹۷، شرکت خودروی اولدز که قدیمی‌ترین واحد جنرال موتورز محسوب می شود با سرمایه ۵۰ هزار دلار توسط رانسوم اولدز تاسیس شد.

دو سال بعد با ادغام این شرکت با کارخانه های موتور بنزینی اولدز، کارخانه های موتور اولدز تشکیل شد و اولین کارخانه مخصوص ساخت خودرو در آمریکا به راه افتاد .

سالهای ۱۹۰۲و ۱۹۰۳ به ترتیب شرکت خودروی کادیلاک در دیترویت توسط هنری لیلاند و شرکت موتور بیوک توسط دیوید بیوک تاسیس شد. این دو شرکت بعدها به جنرال موتورز پیوستند.

جنرال موتورز

یک سال بعد، بیلی دورانت کنترل شرکت موتور بیوک را برعهده گرفت. اما نقطه عطف صنعت خودرو در سال ۱۹۰۸ پدید آمد که تحت رهبری بیلی دورانت، شرکت جنرال موتورز متشکل از شرکت موتور بیوک تاسیس شد.

در ۱۹۶۷ در یک تغییر ساختاری، شرکت به صورت گروههای مجزای خودروهای سبک و کامیون، بدنه و مونتاژ، قطعات خودرو و بخش خارجی از آمریکا درآمد

در ۱۹۸۳، جشن ۷۵ سالگی شرکت با ۲۳۵ میلیون خودروی تولیدی همراه شد.

تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز

print
خروج از نسخه موبایل