پاورپوینت آماده تکنیک‌های پرسش


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۳۰ دی ۱۳۹۹
نوع فایل
پاورپوبنت اماده
حجم فایل
2336 کیلوبایت
تعداد صفحات
10 صفحه
تعداد بازدید
1190 بازدید
۵,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده تکنیک‌های پرسش

پاورپوینت آماده تکنیک‌های پرسش

پرسش های باز و پرسش های بسته

پرسش های قیفی

پرسش های کاوشی

پرسش راهنما

استفهام انکاری

پرسیدن سوالات درست، کلید اصلی ارتباطات موثر و تبادل اطلاعات محسوب می‌شود. با استفاده از طرح پرسش‌های درست در موقعیت‌های مناسب شما می‌توانید به دستاوردهای مهمی چون جمع‌آوری و کسب اطلاعات بیشتر، ایجاد روابط قوی‌تر با افراد، مدیریت موثر بر دیگران و یادگیری برسید. در این نوشتار ابزار تکنیک‌های پرسش درست به شما معرفی می‌شود.


مطالب مرتبط

پاورپوینت آماده تکنیک‌های پرسش

پرسش یا سؤال، عبارتی زبانی با مضمون درخواست اطلاعات است.

در زبان فارسی جمله از لحاظ محتوی بر ۵ نوع است که جملهٔ پرسشی یکی از آنان است. جملهٔ پرسشی در زبان فارسی با استفاده از واژگان پرسشی یا تغییر لحن ساخته می‌شود و پیرامون رویداد کاری یا وقوع حالتی را سؤال می‌کند. در پایان جمله پرسشی از این نشانه «؟» (علامت سؤال) استفاده می‌کنیم.

گاه پرسش برای تأکید بر مطلبی یا نفی آن استفاده می‌شود که در صورت اول بدان جمله استفهام تأکیدی و در صورت دوم استفهام انکاری می‌گوییم.

Questioning techniques are a heavily used, and thus widely researched, teaching strategy. Research indicates that asking questions is second only to lecturing. Teachers typically spend anywhere from 35 to 50 percent of their instructional time asking questions. But are these questions effective in raising student achievement? How can teachers ask better questions of their students? How can current educational research inform practice?

A teacher may vary his or her purpose in asking questions during a single lesson, or a single question may have more than one purpose.

In general, research shows that instruction involving questioning is more effective than instruction without questioning. Questioning is one of the nine research-based strategies presented in Classroom Instruction That Works (Marzano, Pickering, and Pollock 2001).

One important finding is that questions that focus student attention on important elements of a lesson result in better comprehension than those that focus on unusual or interesting elements. Questions should also be structured so that most elicit correct responses.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با متفرقه اینجا کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: